kort vecka med mycket fritids äventyr

Hej!

Denna skolvecka är bara 3 dagar men vi har hittat på en massa roligt att göra på fritiden efter skoldagen.

Tisdag
Efter skoldagen spelade vi innebandy och hade bastu efter de, som vanligt på tisdagar. Sedan for jag, Eeva, Joni, Eetu  och Jimi till Torro för att titta på månen och stjärnorna och spendera lite tid ute. Eeva är våran fotograf så hoppas på att få lite bilder av henne nångång.  Vi grillade lite och pratade en massa ända tills midnatt då vi for och sova i våra tält.

Onsdag
Vaknade en kall höst natt från min varma sovsäck på Torro och lagade frukost. Sen gick vi till myren för att fota.  Klart vi blev en timme sen till skolan men tydligen hade de inte gjort nått på morgonen och vi fick se en underbar soluppgång.

Eeva

Min bild tagen med min tab

Eeva bild. Rekommenderar att titta henne Instagram. Hon är en jätte duktig fotograf

På skoldag åkte vi till Forssa för att åka på en kort föreläsning om egenföretag. Jag var dock jtäte trött så jag höll på att somna varje gång jag blinkade och fick inte upp ögonen. I skolbilen på väg tillbaka till skolan somnade jag ett tag och tillbaka på skolan efter skoldagen sov jag en timme och efter de mådde jag väldigt mycket bättre.
Sedan körde vi mot Hämenlinna för att se på ishockey. Vi var 8 personer dit och titta. Slutet blev HPK 3 - 1KooKoo. Det var roligt att vara och se en lite större metch men saknar att se ishockey med Linda så man kan komenterat killarna med henne . Haha. Men de var helt kul.

HPK orange , KooKoo svart

Torsdag
Skoldag först och efter skolan kör jag direkt mot Åbo för att sedan ta båten tillbaka hem till Åland och så är de Halloween fest på fredag 😊

Kram från en Eva-Maria 😊

Åbo med mamma

Fredag
Jag sov så länge jag orkade och körde sedan mot Åbo och åt frukost på ABC. I Åbo gick jag till närbutiken och handlade och tillbaka i lägenheten lagade jag mig mat. Sedan tog jag bussen  in till stan för att handla lite saker till nästa helg. Var till Teknikmagasinet och köpte linser och tänder och så tittade jag runt i lite andra butiker. Kom tillbaka till lägenheten och tittade på serier.

Åbo gå gata

Lördag
Mamma kom tidigt på morgonen då jag ännu sov. När jag vakande så tittade jag en episod serie före jag tyckte att mamma kunde vakna.
Mamma hade någo i Åbo domkyrka så jag agerade chaufför för henne och Jana och sat i  kyrka medans de hade deras gudstjänst. Jag gillar Åbo domkyrka, den är så stor och fin. Sedan körde jag damerna mina till middag och fick ledigt själv för att göra vad jag villa. Jag bestämde mig för att gå på bio och se Crimson peak. Crimson peak är en skräckfilm som jag själv skulle sätta i mystik kategorin för den var inte så hämskt farligt läskig, lite mera som "sjätte sinnet" känsla kanske. Men filmen var jätte bra! Jag rekommenderar verkligen att se den om du är intresserad av spökhistorier.

Mammas grej...
Mammas grejs gruppfoto
Åbo domkyrka

Söndag
Mamma och jag var till Åbo Strömmings marknad och köpte "muikkuja" =silklöja till lunch och så köpte vi rostade mandlar till mig och fisk till middag. På kvällen åkte mamma till hamnen och hem till Åland igen och jag blev kvar.

Måndag
Var kvar i Åbo för vi har självstudiedag. Jag städade lite och torkade dam och såtestade mina linser. Att mina ögon är små och att jag blinkar en massa hjälpte inte alls men jag fick i dem och de kändes helt bra. Sedan var jag till stan en gång till för att köpa linser till Linda med. Sen hade jag inte så mycket mera att göra i Åbo så jag började köra mot skolan. Måste stanna och titta lufttrycket i hjulen fören jag fortsatte och de var bra för framhjulen hade rätt stor skillnad i trycken.  Kom till skolan redan lite före halv fem och passade på att städa vårat kök här. Mikrona var förfärliga... nu ligger jag i sängen och slöar som vanligt och ska börja göra lite små skoluppgifter fören jag fortsätter med mina serier...

Mina linser. De ska vara UV ljus gula så får se om de lyser något på klubben