Norge Road Trip Del2 feat.Lofote

Hej!

Min norge resa fortsatte som en Solo trip istället, vilket visade sig vara ett av de bästa saker jag någonsin varit med om. Lärde känna många nya människor och lärde mig jätte mycket om mig själv.

5e September körde jag från Kilpisjärvi till Skibotn var jag träffade John-Martin med sin Subaru och vi var och sköt lerduvor. Jag menar... de skulle aldrig ha hänt om jag skulle ha fortsatt resta med en kompis. Därifrån fortsatte jag till Tromsö var jag tog in på mitt först AirBnB
(195km)

Subarun
har inte andra bilder från lerduvs skyttet, men jag kan lova att jag inte var helt dålig och bra tipps fick jag
John-Martin visade även de bästa utkiks ställena i Skibotn. Det är han som syns på bild.

6e September var jag i Tromsö. Där var jag var till Polaria akvariet och lyckades gå vilse till café kaffebönna var baristan lovade visa mig runt i Tromsö efter sitt skift. Så såg teaterhuset, ishavskatedralen, bibloteket och massa mer.

Polaria

Ishavskatedralen

7e September körde jag till Andenes var Mahdy som shekade in mig på hostellet bjöd mig med ut på bar på kvällen med dem som jobbar på valsafarit, Dumt att tacka nej till de då jag hade köpt valsafari till nästa dag.
(495km)
valsafarits hus

8e September var jag först med Mahdy till Bleik och efter de hade jag guidad tur på valmuseet och valsafari var jag såg två kaskelotter. På Kvällen var jag till Mady och åt middag och så var jag ut på dans och träffade Robin och Torben som båda är brandmän på Andenes

Bleik
Valsafri båten
Kakelotten Glenn

9e September körde jag ner längst med Lofote enda ner till Haukland beach var jag tältade. Jätte fin strand var jag även var och badade i ishavet. På natten blåste det dock lite för mkt för mitt kupoltält, så den håll på att välta, men det fick jag ordnat snabbt med lite vikter och slå ner lite extra kilar på den sidan var vinden tog tag i tältet.
(297km)

På väg ner för Lofote på en fin rastplats
utsikten från samma rastplats åt andra hållet
på väg ner för Lofote
 Fremme på Haukland beach
Lagade mat på min nya Primus
ser varmt och fint ut men det var det inte. det var ca 15 grader i luften och superkallt i vattnet

Vacker utsikt från tältet hade jag

10e September cruisade jag in på massor med små vägar på Lofote och hittade söta små byar och fina landskap. Där träffade jag Hannes, en tysk på resa med sin paketbil och 2 motorcyklar och en vanlig cykel. Vi  höll kontaketn med varandre resten av resan och har fortsatt med det efter resan med. Jag fortsatte sakta neråt mot Reine var jag tog in på mitt andra AirBnB vilket var fantastiskt vackert, joga retreet ställe, mitt i Reine vid namn Catogården.
(94km)

Nusfjord

Reine

Det stora vita huset i mitten av bilden (syns bara ett grått tak egentligen) der är Catogården
Utsikten från mitt fönster
Mitt rum, Gula rummet

11e September körde jag tillbaka uppåt till Hov för att rida en 4h uteritt på Hov Hestegård med islandshästar . Därifrån åkte jag tilll Henningsvaer var jag bodde på en AirBnB segelbåt.
(135km)

Hov
Min valack som jag inte minns vad han hette
vi var bar 2 gäster och en guide
guden heter Hanna och var trevlig och rolig att rida med.
Andra gesten heter Farrell och var från USA LA
Fastän jag inte mins min hästs namn så var han fanstastisk.
Han var frammåt, lyhörd och hade en personlighet som jag föll för.
På väg mot Henningsvär
 ett av Pøbel's street art i Hov
Den lilla vita segelbåten till höger (båten i mitten) var mitt AirBnB boende
Finns massor med Pøbel's street art i Henningsvaer så jag var ut på kvällen för att leta upp dem.
Till hjälp hade jag en cykel som hörde till boendet.

12e September Visade det sig att Hannes också hade kommit till Henningsvaer och  villa bestiga samma berg som jag var på väg till vid Hennigsvaer och ta sig upp till Heiavattnet. Så vi gjorde varandra sällskap på det. Senare tog vi även samma båt från Lödinge till Bognes och tillbaka till "fasta"Norge var jag tog in på hotell i Ulvsvåg.
(163km)

På väg upp på berget
Heitavattnet
Hannes
Jag ser över utsikten över Henningsvaer
Båten mellan Lödinge och Bognes

Min resa är inte slut här ännu utan det kommer även en del3 ännu hi ttill bloggen så småning om.